آیةالل‍ه گلپایگانی و حجرهٔ شیخ عبدالرّحیم قمی!

از فقیه اهل بیت عصمت و طهارت، مرحوم آیةالل‍ه‌العظمیٰ گلپایگانی نقل شده است:

«در سفرى كه به عتبات عاليات مشرّف بوديم، چون به كربلاى معلّى مشرّف شديم، بعد از زيارت سيّدالشهداء (عليه السلام) به حضرت عرض كردم: آقا‍! پدرتان اميرالمؤمنين (عليه السلام) به ما عنايتى كردند؛ شما هم آقازاده هستيد و هم آقا مى‌‏باشيد، بايد دست‌تان بيش‌تر باز باشد و بيشتر احسان كنيد.

در آن‌جا يك حجره‌‏اى بود كه به مسقط علىّ اكبر معروف بود. محلّى بود كه حضرت علىّ اكبر، آن‌جا از اسب افتاده بود. در آن حجره فردى مى‌‏زيست به اسم شيخ عبدالرحيم قمى كه از زهّاد و عبّاد بود و از اولياء خالص خدا بود. هميشه در آن حجره مشغول عبادت بود. ما در آن حجره ميهمان ايشان شده بوديم. نمازها را آن‌جا به جماعت مى‌‏خوانديم، و هرچه اصرار مى‌‏كرديم كه ايشان امام جماعت شوند قبول نمى‌‏كردند. و با اين‌كه سنّ من كم‌تر بود، مى‌‏گفت: شما بايد امام باشيد.

شبى در آن حجره خوابيده بودم. در عالم رؤيا ديدم صف نماز جماعتى تشكيل شده است؛ امام جماعت حضرت حجّت بن الحسن العسکرى امام زمان (عج) مى‌‏باشند. صف اوّل، اوّل و آخرش معلوم نيست، ولى همه از علما هستند. صف دوم، اوّلش از سمت راست مشخّص نبود، ولى آخرين نفر پشت سر و موازى با حضرت، من ايستاده بودم و بعد از من كسى نبود.

از خواب بيدار شدم. از خوابى كه ديده بودم در فكر بودم كه تعبيرش چيست. بعد كه با بعضى از آقايان صحبت شد، تعبير كردند كه شما در آينده نائب عامّ حضرت مى‏‌شويد.»

 (نورى از ملكوت: زندگانى آيت‌الل‍ه‌العظمى گلپايگانى، ص۱۶۸؛ ناقل: حاج آقا باقر گلپایگانی)

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Clicky آیا می خواهید از آخرین مطالب با خبر شوید؟ ... خیر بله  
پیمایش به بالا