تحمیل نور علم بر ارواح مقدسه!

این انوار مقدسه {ائمه علیهم السلام} روح مقدس اینها حامل علم است و قدرت است و حیات ـ‌این سه تا را حالا فعلا بگیریم- روحشان! آن وقت بدنشان هم سنخیت با روح دارد، آن را هم باز عرض مى‌كنم چطورى است.

این ارواح مقدسه داراى این مقام هستند، داراى مقام ولایت هستند، اما گاهى مى‌بینى مأمور به انجام وظیفه ولایتى نیست، با بودن حضرت مجتبى سلام الله علیه آقا سید الشهداء مأمور نیست كه انجام وظیفه ولایتى كند، باید سكوت كند، باید تبعیت كند، این همان مقام را دارد، نه این كه بعد از رحلت امام مجتبى این تازه امام شد!

آنهایى كه داراى مقام ولایت مطلقه هستند گاهى دستور از طرف خدا این طور است، حالا از خدا باید بپرسیم چرا این طورى كردى؟

….پس این انوار مقدسه، حامل انوار مقدسه علم و قدرت و حیات هستند، اینها را روحشان حامل است، این حیات و قدرت و علم مال روح است، حالا بدن باز چطورى است آن باشد، همه چیز را نمى‌شود …

… این كمالات مال روح مقدس است، حالا روح مقدس اینها مى‌خواهد در این عالم باشد، یا لباس دیگر بپوشد منتقل به عالم دیگر بشود، همان روح هست، همان قدرت، همان علم، همان حیات الآن هم هست، فرقى نمى‌كند لباس عوض شده.

پس حى و میت آنها فرق ندارد،

…آن وقت همین نكته در نظر باشد این مقام ولایت، علم، قدرت، حیات- این سه تا حالا، فعلا آنهاى دیگر باشد- این سه نور مقدس ‌علم و عقل چندان فرقى با هم ندارند، مثل هم است، یكى است تحمیل شده؛ یعنى مرحمت شده به ارواح مقدسه اینها قبل از آن كه آسمانى خلق بشود، زمینى خلق بشود، جنتى، نارى، آدمى‌، حوا، قبل از همه‌ى اینها، ما آنجا دهرها تسبیح مى‌كردیم خدا را، هنوز موجود دیگرى نبود!

این مقام مال ارواح مقدسه است، آن وقت ارواح مقدسه اینها مى‌خواهند به لباس بشرى، در قالب بشرى در این دنیا بین مردم باشند، راه بروند و بخورند و بیاشامند و حرف بزنند، مى‌خواهد این قالب تهى بشود منتقل به عالم دیگر بشوند، این روح مقدس باقى است، همان علم، همان قدرت، همان كمال، همان حیات الآن هم هست.

چیزى كه هست خداوند تبارك و تعالى روى یك مصالحى همان طورى كه آقا سید الشهداء تا آقا حضرت مجتبى زنده بود تابع بود، این ارواح مقدسه‌اى كه از این عالم منتقل بشوند به عالم دیگر باید یك حجت حیى در روى زمین باشد، باید دستور از طرف آنها نباشد، باید امر واگذار بشود به این كسى كه زنده است.

نه این كه او نمى‌داند، نه این كه او قدرت ندارد، فعلا اختیاردارِ عالم آفرینش این آقا باید باشد، این حِكَم و مصالحى دارد كه باید علىحده بحث كرد، این چرا این طورى است؟ مقام الآن مقتضى آن نیست، دلائلى دارد، وجوهى دارد كه باید این طور باشد. اما نه این كه آن كه حالا از دنیا رفت، نه! علمش هست، قدرتش هست، كمالاتش هست.

نهایت این است كه اگر یك وقتى هم بنا باشد ـ‌غالب اوقات هم همین طور است- اگر كارى باشد خود همان ها هم ارجاع مى‌دهند به حضرت بقیة الله، او باید انجام بدهد.

گاهى هم خودشان مى‌كنند، دیگر این را به طور كلى نگیریم كه همه كارها… نه دیگر فرق نمى‌كند حیاً و میتاً ـ‌ارواح العالمین لهم الفداه- اینها اولیاى نعم همه‌ى كائناتند.

آن وقت این انوار مقدسه مخصوصا، ـ‌در میان تمام انبیاء و اوصیاء این انوار مقدسه امتیاز دارند – افضل از همه هستند اینها به واسطه این مقامى كه دارند، مقام قربى كه دارند و اولیاى نعم همه موجوداتند تعظیم اینها از طرف خدا بر همه‌ى مخلوقات واجب است، تعظیم تكوینى و تشریعى، باید تعظیم كنند!

“از مجموعه بیانات عالم ربانی مرحوم حاج شیخ ذبیح الله قوچانی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Clicky آیا می خواهید از آخرین مطالب با خبر شوید؟ ... خیر بله  
پیمایش به بالا