از فرمايشها و نصايح حضرت رضاعليه السلام…!

بسم اللَّه الرحمن الرحيم

محضر مبارك حضرت آيةاللَّه العظمى آقاى ميلانى – مدّ ظلّه العالى –

س- چند جمله از نصايح حضرت رضاعليه السلام براى حقير مرقوم فرماييد تا به دستور آن حضرت عمل [… كنم] و نيز براى راهنمايىِ ما جوانان، نصايح كلّى مرقوم فرماييد.؟

بسمه تعالی

از فرمايشها و نصايح حضرت رضاعليه السلام است [كه]:

الف – دوستِ هر مردى، عقل اوست و دشمن او نادانى او.

ب – و خداوند متعال مى فرمايد: «كلمه لا إله إلا اللَّه حصار من است، هر كس آن را بگويد، داخل حصار من [… مى شود] و كسى كه داخل حصار من شود، از عذابِ من، ايمن خواهد بود.» و البتّه اين كلمه مباركه، وقتى تأثير دارد كه از روى قلب و با اعتقاد بوده [باشد] و گفتنِ آن، آدمى را از معصيت خداوند متعال باز دارد و به اطاعت اوامر او وا بدارد.

ج – زمانى [بيايد] بر مردم كه عافيت در آن دَه جزو باشد، نُه جزوِ آن در كناره گيرى از مردم و يك جزو ديگر، در سكوت باشد.

د – ما اهل بيتى مى باشيم كه اگر وعده به كسى داديم، آن را دَيْن خود مى دانيم؛ يعنى ملتزميم كه مانند دَيْن و قرضِ خود، آن را ادا كنيم.

براى جوانان و نجات آنان از آلودگيها، لازم است تركِ معاشرت با رفقاىِ نا اهل و مجالس لهو و حرام، و همنشينى و رفاقت نمودن با مردمانِ صالح ومتديّن و نيز مواظبت بر خواندنِ نمازهاى يوميّه در اوّل وقت كه آثارِ مهم دارد و خودِ نماز از بدى ها و منكرات اخلاقى و عملى باز مى دارد و [خداوند] در قرآنِ مجيد فرموده [است] «إنَّ الصَّلوةَ تَنهى عَنِ الفَحشَاءِ وَالمُنكَرِ(عنکبوت / 45)» و رفتن به مجالسِ دينى و مطالعه كتبِ اخلاق و احاديثِ شريفه وارده از حضرات معصومين عليهم السلام و رفتار نمودن به آنچه از مطالعه استفاده مى نمايند.

خداوند متعال – جلّت اسماؤه – به بركات حضرت ولىّ عصر – ارواحنا فداه – به جناب عالى و ساير جوانان توفيق عنايت فرمايد – إن شاء اللَّه تعالى.

ديدگاههاي علمي آيت اللَّه العظمي سيد محمد هادي ميلاني قدس سره-ص: 123

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Clicky آیا می خواهید از آخرین مطالب با خبر شوید؟ ... خیر بله  
پیمایش به بالا