نحوه ارتباط با امام زمان علیه السلام!

بسم اللَّه الرحمن الرحيم

محضر مبارك حضرت آيةاللَّه العظمى آقاى ميلانى – مدّ ظلّه العالى –

س – ميل دارم با امام زمان – ارواحنا له الفداء – رابطه داشته، خدمت آن حضرت نيز برسم و به دين اسلام با خلوص نيّت خدمت نمايم؛ راهنمايى ام فرماييد؟

بسمه تعالی

امام زمان، حضرت حجّةبن الحسن – صلوات اللَّه عليه – واسطه فيض بين خداوند متعال و مخلوق است؛ اگر چه در ظاهر بر حَسَب حكمت الهى از نظرها غايب است؛ ليكن چون خورشيد زير ابر، فيضش به جهانيان مى رسد. گناهان و آلودگيها، اشخاص را از سعادت ديدار آن بزرگوار، محجوب ساخته و اين قابليّت را از آنان سلب نموده [است] وگرنَه، از دوستانِ خالصِ او كه به فضايل و ملكات عاليه نايل شده اند و به مجاهدات، خود را از رذايل اخلاق تصفيه كرده اند، امكان دارد كه تشرّف حاصل نمايند؛ ولى در عين حال هم ممكن است متوجّه نشوند و از استفاده و بهره مندى محروم نباشند. در مشكلات امور خود، به آن جناب توسّل بجوييد و حضرتش را واسطه قرار دهيد تا خداوند – جلّت اسمائه – مشكلات را آسان و حوايج را برآورد. ضمناً اگر قابليّتى حاصل شود و مقتضى باشد، ممكن است به فيض زيارت آن حضرت برسيد.

خلوص نيّت، عبارت از اين است كه انسان در كارها اعمّ از دنيوى و اُخروى، مقصدش اطاعتِ اوامرِ الهيّه باشد؛ مثلاً اگر كسب مى نمايد و براى معاش خود تلاش مى كند، به اين نيّت باشد كه چون خداوندِ تعالى، بناىِ امور جهان را بر اسباب قرار داده و از بيكارى و تنبلى و سربارى ديگران نهى فرموده [و] براىِ روزى خود وعايله خودش امر به كسب نموده [است]، بنابراين، به اين نيّت، دنبالِ كسب و كار مى روم كه معيشتِ خود، و خانواده ام را تأمين كنم و در عين حال، مؤ ثّر و رزّاق را ذاتِ مقدّسِ الهى – جلّت عظمته – بداند كه اسباب را نيز او فراهم مى فرمايد. چنين كسى در كسب و كار خود، خيانت و دروغ و غلّ و غش ندارد و از راه حرام، كسب معيشت نمى كند و در هر شغلى كه هست، به وظيفه دينى و اخلاقى خود، عمل مى كند. [چنين كسى] در حقيقت، به عبادت مشغول است و تحصيلِ آخرت مى كند، نَه دنيا و همچنين در ساير امور از قبيل ازدواج و معاشرتها و غيره، حتّى غذا خوردن و خوابيدن؛ چون عبادت، منحصر به نماز و روزه نيست و مؤمن با نيّت صحيح، همه كارهايش عبادت است.

ديدگاههاي علمي آيت اللَّه العظمي سيد محمد هادي ميلاني قدس سره – ص 121

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Clicky آیا می خواهید از آخرین مطالب با خبر شوید؟ ... خیر بله  
پیمایش به بالا